Grattis godiskullen!

20.03.2024
I dag gratulerar vi tjejerna från godiskullen som fyller två år.


Speciellt och roligt med en hel kull med tjejer.  Jag trodde knappt mina ögon när padda efter padda föddes. Två lila bicolur paddor, tre blå bicolur paddor och en choklad bicolur padda. 

Det var inte alls meningen att vi skulle behålla någon ur kullen och tur var väl det för jag vet inte hur jag skulle kunnat välja. Så fina allihopa. Men det var nog meningen att Brownie skulle bli våran. Hon blev avbokad och under tiden som jag funderade på om jag skulle annonsera ut henne igen så etablerade hon sig i våra hjärtan med sin stora personlighet. ❤️

Hon kommer inte kamma hem höga placeringar på utställningar pga att hon enligt utställningsstandard har alldeles för lite vitfläcksmönster och för mjuk päls. Men hon uppfyller många av våra andra kriterier och vi har turen att få låna en fin hane som uppväger hennes svagheter.
Saffran har fantastisk brittpäls och mycket vitfläck. Samt att även han är en snäll gospropp. ❤️